Monday, June 25, 2012

I helgen har jag inte hunnit med så mycket tecknande men lite har jag allt fått gjort. Jag måste variera mig för att inte fastna i det jag håller på med. Om jag fastnar finns det en risk att jag blir uttråkad och inte vill fortsätta i framtiden.
I haven´t gotten that much done this weekend. I have to change it all up a bit so I don´t get stuck doing one thing. If I get stuck there is a risk that I get bored and don´t want to continue working with that medium in the future.

Efter att ha hållit på en del med blyerts på sista tiden ville jag öva lite på att jobba med färger. Denna flickan är färglagd med copics. Jag försöker att öva på att matcha färgerna och samtidigt få fram formerna, skuggorna och rätt ton på motivet. 
After only working with graphite lately I wanted to practice working with colors. This girl is colored with copic markers. I try to practice matching the colors and also obtaining forms, shadows, and the right tone on the subject.
Jag tecknar nästan bara människor men jag måste vidga mig och ge mig på andra motiv som jag inte är van vid. Detta är min första tiger och den är ritad i blyerts.
I almost always draw people but I must extend myself and try subjects that I'm not used to. This is my first tiger, and it is drawn with a graphite pencil.


3 comments:

Päivi said...

Helt fantastiskt.

Cornelia said...

Lika roligt varje gång jag tittar in här och du har lagt ut något nytt (det är inte varje gång, för jag är här titt som tätt). Jag blir lätt sittande och bara gapar av ren beundran. Du är så otroligt skicklig!

Marita Johansson said...

Wow helt fantastiska

Kram