Monday, June 18, 2012

Akvarell pennor

Häromdagen rotade jag runt i ett skåp och hittade en ask akvarell pennor som jag aldrig har använt så idag bestämmde jag mig för att testa dom. Jag har inte haft så mycket tid så jag gjorde en snabb teckning på en tjej.   
                             Här har jag kommit halvvägs.                Så här blev hon när hon var färdig.

Jag hade inte rätt papper till den här sortens teckning egentligen men ville först och främst testa hur det var att jobba med pennorna. Jag hoppas att jag någon gång i framtiden vågar mig på akvarellerna jag har här hemma igen. Jag har inte rört dem sedan jag gick på en akvarell kurs på folkuniversitetet för flera år sedan. Av någon anledning tog det totalt död på och besudlade det mitt förhållande till akvarellmålning. Jag försöker hitta tillbaka till det roliga och lekfulla i att måla och skita i alla som säger att "Det är så svårt". En sak blir ju inte lättare av folk hela tiden talar om hur svårt det är. Det värsta är att jag själv har gått på det och nu kan jag inte måla med akvareller längre. Nä man ska inte lyssna på människor som bara är negativa. De riktigt duktiga människaorna är inte negativa utan de vill med glädje dela med sig och lära ut de dom kan. När man är duktig och trygg i sitt kunnande vill man inte skrämma bort folk från sitt intresse man vill att folk ska delta och känna den glädjen man själv känner när man utför ngt.
Blablabla nu skvamlar jag en massa. Jag ska sluta svamlet för idag men jag kommer återkomma till detta ämne framöver.
Ha det så bra så länge, Anita.

2 comments:

Cornelia said...

Som allt du gör... fantastiskt fin!

fake panerai said...

Som fake omega en älskare av modern och ren design ville Jack Heuer att estetiken i Heuer Carrera-kronografen skulle fake breitling vara ren och välproportionerad - funktioner som gör klockan perfekt för förare som behöver se tiden på ett ögonkast under adrenalinpumpningstävlingar. Den fake tag heuer berömda monokroma silver-urtavla modellen från 1964, med sina tre azurage räknare och starburst silverfärgad urtavla, är ett utmärkt val att hedra 160-årsjubileum för märket. Ofta fake cartier benämnd ”2447S” och den här modellen introduceras nu igen med några uppdateringar från tjugoförsta fake IWC århundradet.