Wednesday, November 27, 2013

Svacka över!

Min svacka är över. Jag fick ta mig i kragen och plugga. Jag ritar varje dag nu. Om man matar på så försvinner prestationsångesten för man hinner inte stressa över det. När jag fastnar på ngt så byter jag. Skissa skissa skissa.

Blyerts teckning som tog några timmar.




Snabba "gesture" skisser. Jag försöker  fånga rörelsen så fort som möjligt.
Försöker memorera de olika ytorna på ansiktet. Blev uttråkad och ritade ett skelett i stället. 

Försökte få med hennes vridning av överkroppen och den lätta lutningen av höfterna.
Snabb gesture skiss



Den här figuren bara gjorde jag. Färglagd med copic pennor.
Hej då.

3 comments:

Cornelia said...

Härligt att höra att du kravlat dej upp "ur gropen" igen, Anita!

Du tecknar, som alltid, fantastiskt och din färgläggning är lika grym som den brukar! Vilken härlig liten gubbe till sist!

Ta hand om dej!

Marita Johansson said...

Helt fantastiskt snyggt tecknat.
Säger som Cornelia underbart härlig gubbe på slutet


Trevlig helg och en härlig första advent

Stina said...

Älskar den lilla gubben till höger på "skelettarket", tänker Benoit Sokal... Han bara måste få komma till liv i ett större sammanhang! Pretty please? Du är helt suverän på att fånga människor med pennan och din historia inspirerar mig. Mitt ödmjuka Tack!