Monday, August 6, 2012

Lite gammalt.

Jag har varit upptagen på sista tiden och det jag har skapat har varit till phunnyface och kan därför inte visas upp, men jag kan säga att det blir en gullig kollektion denna gången och den är i stort sett färdig. Maya (min största inspiration) ska börja i skolan i morgon och jag är jätte nervös. Det är tur att Fredrik ska sköta det hela för jag hade nog inte fixat att släppa iväg henne utan att börja lipa. Jag är så nervös för vad hon ska tycka om skolan och jag hoppas att hon inte ska få det som jag hade det. Jag hatade skolan innerligt från första dagen och fattade inte vad alla snackade om när dom sa att det var kul. Jag väntar med att reagera och känna något tills på onsdag då hon ska dit för första gången.
However...eftersom jag inte har något nytt att visa upp så får jag visa upp lite gamla grejer. Här har vi några gamla akvareller.

Äpple och Apelsin 2009

Landskap 2002
Självporträtt med ex 2000
Höstlöv 2004
Ha det bra så länge.

3 comments:

Päivi said...

Underbar akvareller. Du är verkligen mångsidig.

Ja du kan tänka mig att det är nervöst när Maya ska iväg till skolan. Min son går i en liten liten skola där han även gick på dagis så för honom blev det inte så stor förändring och nu börjar han trean och än så länge gillar han skolan. Jag hoppas verkligen även Maya kommer att gilla skolan!

Vad spännande det ska bli att se den nya kollektionen sen när den kommer ut. :)

Ha det bäst!

Cornelia said...

Håller med ovanstående om att det är spännande med den nya kollektionen... som alltid när det kommer nya stämplar!

Att Maya kommer att fixa skolan som en dans, det tror jag. Hon verkar vara en kavat, framåt och glad tjej. Tror jag?! Men det är ju såklart mycket annat som spelar in och det är lätt att hamna snett... du vet ju själv.

Stor kram!

Stephi said...

vad du är duktig.. tänk om jag skulle kunna teckna...